lunes, junio 30, 2008

ESPANYA...!?

Ahir sortia publicat un article del nostre president Montilla, animant a que Espanya guanyés la final!! (felicitats Montilla, per l'escrit i per la iniciativa) jo crec que el tema esportiu és més social que no pas una altre cosa, en seria exemple que es poden passar llargues hores parlant de futbol, cotxes, motos, etc. Encara que sigui per dir que hi han masses diners en joc, per demostrar que tu hi entens més que qualsevol entrenador o per acabar parlant de política... I una mica es el que ha passat aquests dies... i que seria estrapolable a Eurovisión! En el fet que quan el producte és bo o diferent genera ilusió i per tant solidaritat amb aquest nou projecte! En el cas d'Eurovisión, doncs perquè en el fons, el cantant era català, sorgit d'un programa català (encara que difos en un mitjà estatal) i per tant, era un producte Català, que posva en evidencia eurovision i acaba "defensant" Espanya... (tots erem concsients que no guanyariem... pero tots (o la majoria) varem acabar sopant una colla d'amics amb eurovision de fons...)
I ahir, amb tots els respectes va passar alguna cosa semblant... En definitiva, fa una setmana tots preferiem una victòria d'Espanya que una d'Itàlia (prefereixo veure en Zapatero a la tribuna que en Berlsuconi...), i el dia de Rússia, que la màfia russa havia pagat jets privats perquè aficionats poguessin veure el partit (des d'Espanya també s'havien organitzat jets... però tots els usuaris pagaven uns 800 euros... o sigui, que aquí la màfia no hi estava organitzant res) i finalment i contra tot pronòstic (estem tan acostumats a no passar de quarts, que les enquestes de la setmana passada ningú es creia que pogues guanyar espanya a Itàlia) Tanmateix, amb bon fútbol i ilusió han fet realitat un repte que semblava impossible... jo no es que me n'alegri que Espanya guanyès, i evidentment ens trobariem amb el dilema de si hem de tenir una selecció nacional, si hem de continuar amb la selecció estatal, o si hem d'avançar cap a una selecció europea (que passaria amb l'eurocopa?) però el que està clar... es que ha guanyat el bon futbol, ha guanyat la cohesió i ha guanyat la ilusió, que en defintiva són tres factors que fan avançar el món... la qualitat, la cohesió i la ilusió!! i evidentment, no negarè que en Casillas i en Cazorla han fet una eurocopa impressionant... però prefereixo parlar del bon paper que han tingut en Cesc, en Xavi, l'Iniesta, en Puyol, etc. A més, el que també considero interessant de l'eurocopa es que eren dos països els que organitzaven aquest esdeveniment... i per tant, pels europeístes com jo... es pot interpretar com un símbol europeu aquest fet!
Per tant, un cop finalitzada l'eurocopa... esperarem uns dies a que comencin les olimipades... (on el debat nacional tornarà a sorgir) i a veure que passa amb el Barça l'any que ve...
PER CERT, quan es va acabar el partit a cuatro, no vaig sortir amb el cotxe a donar voltes pel poble, perquè el que admiro es el bon futbol que ens han ofert i no em generen aquesta necessitat de gastar la bosina i gasolina pel poble, sino que vaig descobrir que tornaven a emetre Km33, que és un porgrama dels mateixos creadors de silenci... i per tant un altre bon programa del canal 33 (la temàtica es de viatges) He adjuntat el link... en el meu blog!

Bona setmana!!

6 comentarios:

Anónimo dijo...

Carai nano, com et destapes... vigilant però queda claríssim que ets espanyol, és el primer cop que miro aquest bloc, perquè el PSC em fa fàstic però hi he anat a parar per coses de la vida. Només et demano un favor, si estimes la teva llengua, procura no fer faltes quan escrius maco.

Anónimo dijo...

hola,
soc un nou anònim que només vol respondre al primer anònim.
He fet cap a aquest blog per casualitat i m'he trobat amb aquesta sorpresa...

Resulta que dius que una determinada opció política et fa fàstic i et quedes tan tranquil, sorprenent!


Només et donaré un consell: respecta als altres, company, respecta les seues idees, respecta el seu taranna, respecta les seves maneres de fer, només et demano un favor fes allò tan senzill de que les teues paraules tinguin més valor que el teu silenci, i en aquest cas callat haguessis estat més respectuós.

Això sí, amb el valor necessari per recomanar-li a l'autor que no faci faltes¿?

Per cert, la teua utilització de la normativa de puntuació i ortografia tampoc és perfecta, on hi ha el màxim de faltes que es poden fer per a ser un bon català?

Anónimo dijo...

Bé, ja ho vaig dir un dia... i en tot cas ho torno a dir... el tema de contestar als anònims... no m'agrada més del compte... peró bé, agraïr a tots i totes els que hi feu aportacions.
Amb el tema llengua... doncs jo simplement el que faig es escriure sense utilitzar el corrector i normalmet aprofitant les poques estones que tinc per escriure... i fruit de la rapidesa doncs és cert, acaben faltant accens, paraules mal escrites, etc. però en tot cas no ho faig per desmereixer la llengua... sinó perquè escric des de l'informalisme intentant que aquest sigui el més correcte possible... tanmateix em sap greu haver ferit la sensibilitat del nostre anònim "Pompeu Fabra".
I bé... la democràcia i la llibertat són per garantir la pluralitat i el respecte... i en aquest aspecte el fàstic és subjectiu i en conseqüència opinable... i evidentment el PSC és un partit tan català com qualsevol altre, que evidentment concep el seu projecte dins d'una espanya federal, on Catalunya, com a nació pugui assolir el màxim nivell d'autogovern peró sobretot vetlla perquè tots els que vivim a Catalunya i ens estimem Catalunya, puguem tenir unes infraestructures de qualitat, uns serveis de qualitat i en definitiva, no ens omplim la boca parlant de Catalunya, sinó que fem accions des dels diferents nivells de govern en els que hi sóm per millorar els nostres pobles i ciutats i així millorar el nostre benestar... cosa, que altres partits no poden dir...

Anónimo dijo...

Sóc el primer anònim hehehe, m'encanta això dels blocs hehehe, i com de seriosa i transcendental es posa la gent, no us volia incomodar Josep i Anònim.
Jo respecto el PSC, en cap moment he insultat, només dic que em fa fàstic, i com bé diu el centellenc autor del bloc, és un partit català, (tot i que no ho sembla). M'alegra que reconeguis Catalunya com a nació, i que et declaris federalista, al PSC en farien falta més com tu... I si de veritat voleu defensar una bona qualitat de vida pel país i tu particularment per Centelles, endavant! (la gent us va votar...)
Però em va posar de mala llet aquest post titulat "Espanya...!?" i havia de dir-ho. Com ja vaig dir, queda clar que et consideres espanyol, i tampoc ho has negat. El tema de la llengua? Jo no sóc en Pompeu Fabra, però considero que un bloc polític ha de ser mínimament seriós, i la llengua és fonamental.

Apa salut! Visca la terra!
Xevi (no penso que el nom sigui important, ja que no ens coneixem, però si us fa sentir més còmodes...)

Anónimo dijo...

Hola Xevi!!
Felicitar-te pel segon post!! pensa que el PSC és molt plural... i moltes persones et sorprendrien gratament... jeje!!
I el títol del post... era precisament... per provocar!! (perquè la gent s'animés a llegir-ho!!) per tant... objectiu complert!!
merci per les aportacions i anem "bloguejant"!

Anónimo dijo...

Jo soc del PSC , i la veritat és que la meva afinitat ideològica a unes idees no genera cap tipus d'animadversió excloent cap a la resta de forces polítiques.

La meva discrepància política i ideològica envers a la resta de partits polítics , no manlleva la lògica necessària de qualsevol Democràcia : la llibertat ideològica i de pensament.

Salut!